Monday 11 September 2017

Glidande Medelvärde Ingrepp Rate


Instagram dominerar Twitter på ett annat väldigt viktigt sätt. Den en gång blygsamma bilddelningsprogrammet Instagram slår Twitter på ännu en front. Engagemang Flickr CC Henry Burrow. Tidigare denna månad visade Instagram att den hade överhalat Twitter när det gäller användare 300 miljoner till Twitter s 284 miljoner Nu finns det fler bevis som understryker Instagrams dominerande ställning gentemot Twitter. Data som ges till Business Insider från Social Media Analytics Company Socialbakers visar att Instagram inte bara får traktion i stort antal användare, men inlägg från de största varumärkena på fotoappen är Tar emot nästan 50 gånger mer engagemang på högsta nivå också Fler användare och mer engagemang Det är lätt att gissa vilka medieannonsörer som föredrar. Socialbakers tittade på interaktioner mellan de 25 mest engagerande varumärkesprofilerna globalt över båda plattformarna under kvartalet till 9 december. Instagram som innehåller varumärken som Victoria s Secret, Adidas, Starbucks och Urban Outfitters på Twitter, jag Ts varumärken som Playstation, Taco Bell, Nike och Paddy Power. Den genomsnittliga posten på Instagram bland de bästa varumärkena hade en engagemangshastighet folk som gillade eller kommenterade 3 31 Den genomsnittliga tweet från dessa varumärken hade en engagemangshastighet retweets, svar eller favoriter Av 0 07. Den genomsnittliga interaktionshastigheten mellan användarna och toppprofilerna följer också en liknande trend. Liksom den totala profilens interaktionsfigur. Sociala data jämför inte exakta äpplen till äpplen. Varumärkena i var och en av de 25 bästa är olika för de flesta Del, även om det finns någon crossover Starbucks och Victoria s Secret visas i båda topp 25-talet till exempel. Datan innehåller inte heller nå mätvärden Twitter har varit väldigt stämmande om kraften i sin väldigt underplayed inloggade publik, vilket är svårare att spåra Det finns också helt olika sätt att engagera sig i ett inlägg på varje plattform. Dessutom är de flesta marknadsförare överens om att de inte bör mäta deras sociala medier framgång på sociala medier mätvärden t han mängder gillar, retweets osv. Istället borde de leta efter affärsmetod Vid sin enklaste försäljning men även varumärkesvärden som affinitet, lojalitet, medvetenhet och så vidare. Men analysen är en annan indikator på att Twitter förlorar, På en annan åtgärd till rivaliserande sociala nätverk. Jan Rezab, CEO för Socialbakers, sa till Business Insider. Vi var chockade över vad det var mellan skillnaden i engagemang mellan Twitter och Instagram. Vad Twitter kommer att säga är Förlovning är lättare att göra på Instagram Men då Frågan skulle vara Shouldn t Twitter har en lättare form av förlovning också. Det är en rättvis punkt En kritik av Twitter och ett område som företaget själv har medgett att det måste förbättras är att det finns en långvarig ombordstigningsprocess när en användaren först ansluter Twitter Företaget försöker minska stegen när du först registrerar men även då betyder en favorit olika saker för olika människor även bland etablerade användare och vissa människor Är lyckligt omedvetna om den subtweeta faux pas många långvariga Twitter-användare avskyr att se. Instagram är å andra sidan ganska enkelt. Klicka på hjärtat att tycka, talbubblan ska kommentera Simple. Skillnaden i engagemang mellan Instagram och Twitter kanske inte alltid Var så grumlig som Instagram utvecklas Faktum är en separat studie som släpptes i april i år från Forrester Research, som tittade på Interbrands över 50 globala varumärken, fann att det genomsnittliga Instagram-fotot genererade 120 gånger högre användarengagemang per följare än en tweet. är redan inskränkning. Vid publiceringstidpunkten säger författaren till rapporten Nate Elliott, Forresters vicepresident och huvudanalytiker som tjänar marknadsföringsexperter, att det extremt höga engagemanget hos Instagram gentemot konkurrenter är osannolikt att hålla när foderet blir mer rörigt och Om Facebook försöker algoritmiskt konstruera Instagram-flödet eftersom det har gjort sin egen plattform, vilket orsakar organisk räckvidd för sidpo Stz att falla dramatiskt. Rezab håller inte med. Faktum är att han just har kommit tillbaka från Mellanöstern där han säger att Instagram är ännu större än Facebook i vissa länder som Saudiarabien. Han tror att Instagram kommer att bli nästa nätverk för att nå 1 miljard användare. Förlovning priserna kan komma att minska, men med den typen av räckvidd kommer annonsörer som väger upp var de ska placera sina sociala medier dollar att driva någonsin mer mot Instagram. Twitter s grundare Ev Williams kanske inte ger en skit om Instagram ser fler människor på vackra bilder, men han Kanske sitter upp och märker när varumärkena börjar flytta sina Twitter-dollar över till bilddelning app. SEE Också Facebook Video körs YouTube Off Facebook. Now Instagram dominerar Twitter på ett annat väldigt viktigt sätt. En gång modig bilddelning app Instagram är slå Twitter på ännu en front Förlovning Flickr CC Henry Burrow. Tidigare denna månad visade Instagram att det hade överhalat Twitter när det gäller användare 300 miljoner till Twitter s 284 mi Llion Nu finns det fler bevis som understryker Instagrams dominerande status gentemot Twitter. Data som ges till Business Insider från social media analytics company Socialbakers visar att Instagram inte bara får traction i stort antal användare, men inlägg från de största varumärkena på fotoappen tar emot Nästan 50 gånger mer engagemang på högsta nivå också Fler användare och mer engagemang Det är enkelt att gissa vilka medieannonsörer som föredrar. Socialbakers tittade på interaktioner mellan de 25 mest engagerande varumärkesprofilerna globalt på båda plattformarna i kvartalet till 9 december. För Instagram som inkluderar varumärken som Victoria s Secret, Adidas, Starbucks och Urban Outfitters On Twitter, det är varumärken som Playstation, Taco Bell, Nike och Paddy Power. Den genomsnittliga posten på Instagram bland de bästa varumärkena hade en engagemang som folk som gillade eller kommenterade Av 3 31 Den genomsnittliga tweet från dessa varumärken hade en engagemangshastighet retweets, svar eller favoriter av 0 07. Den genomsnittliga interaktionen N-frekvens mellan användare och toppprofilerna följer också en liknande trend. Likaså visar den totala profilens interaktionsfigur. Socialbakers data jämför inte exakta äpplen mot äpplen. Varumärkena i var och en av de 25 bästa skiljer sig för det mesta, även om det finns några Crossover Starbucks och Victoria s Secret förekommer i båda topp 25-talet till exempel. Datan innehåller inte heller räckviddsmetricitet Twitter har varit väldigt stämmande om kraften i sin mycket underplayed inloggade publik, vilket är svårare att spåra. Det finns också helt olika Sätt att engagera sig med ett inlägg på varje plattform. Dessutom är de flesta marknadsförare överens om att de inte borde mäta deras sociala medier framgång på sociala medier mäter hur många gillar, retweets osv. I stället borde de leta efter affärsmätningar. Enklaste, försäljning men även varumärkesvärden som affinitet, lojalitet, medvetenhet och så vidare. Analysen är dock en annan indikator på att Twitter förlorar på en annan åtgärd till rival social netwo Rks. Jan Rezab, Socialbakers VD, sa till Business Insider Vi var chockade över vad de olika var mellan skillnaden i engagemang mellan Twitter och Instagram Vad Twitter kommer att säga är Förlovning är lättare att göra på Instagram Men då skulle frågan vara tillbaka Shouldn t Twitter Ha en lättare form av förlovning också. Det är en rättvis punkt En kritik av Twitter och ett område som företaget själv har medgett att det måste förbättras är att det finns en lång ombordgående process när en användare först ansluter Twitter Företaget försöker för att minska stegen när du först registrerar men även då betyder en favorit olika saker för olika människor, även bland etablerade användare, och vissa människor är lyckligt omedvetna om den subtrade faux pas många långvariga Twitter-användare avskyr se. Instagram är å andra sidan ganska enkelt Klicka på hjärtat för att tycka om, talbubblan för att kommentera Simple. Klyftan i engagemang mellan Instagram och Twitter kanske inte alltid är så skarpt som Instagram utvecklas Faktum är att en separat studie som släpptes i april i år från Forrester Research, som tittade på Interbrands över 50 globala varumärken, visade att den genomsnittliga Instagram-bilden genererade 120 gånger högre användarengagemang per följare än en tweet. Så att golfen redan smalnar. tidpunkten för publicering, författare till rapporten Nate Elliott, Forresters vice president och huvudanalytiker som tjänar marknadsföringspersonal, säger att extremt höga engagemang på Instagram gentemot konkurrenter är osannolikt att hålla när foderet blir mer rörigt och om Facebook försöker algoritmiskt Konstruera Instagram-flödet eftersom det har gjort sin egen plattform, vilket leder till att organisk räckvidd för sidpostar faller dramatiskt. Rezab håller inte med. Faktum är att han just har kommit tillbaka från Mellanöstern där han säger att Instagram är ännu större än Facebook i vissa länder som Saudiarabien tror han att Instagram kommer att bli nästa nätverk för att nå 1 miljard användare. Engagemangsräntorna kan komma att minska, men med t Hatens räckvidd, annonsörer som väger upp var de ska placera sina sociala medier kommer att driva någonting mer mot Instagram. Twitter s grundare Ev Williams kanske inte ger en skit om Instagram ser fler människor på vackra bilder, men han kan sitta upp och ta del av När varumärkena börjar flytta sina Twitter-dollar till bilddelningen. Dela det här inlägget. Vad är en bra engagemangsränta på en Facebook-sida Här är ett riktmärke för dig. Vad är en bra engagemangsränta på en Facebook-sida Här är ett riktmärke för You. Marketers har olika syften för att engagera publiken med en Facebook-sida, men de flesta vill veta hur engagemang deras innehåll är. Du behöver engagemang för att konvertera din publik till action. Facebook engagemangshastighet mäts i interaktioner På en Facebook-sida som översätts till likningar , kommentarer och delar av dina inlägg. Hundar av deltagare på min här är jag marknadsföring mästerklasser talar engagemang eller träningar har frågat denna mycket relevant fråga vad är en bra enga Mitt svar på Facebook. Mitt svar på frågan om genomsnittliga engagemangspriser på Facebook-sidor har vanligtvis varit följande. Över 1 engagemangshastighet är bra.0,5 -0,99 är genomsnittligt och. belopp 0,5 engagemang innebär sannolikt att du Måste anpassa dina meddelanden till dina publikers förväntningar och i processen locka mer övertygande och engagerande bidrag från dina medlemmar i samhället. Din Facebook-engagemangshastighet kommer att fluktuera mycket. Du borde övervaka din engagemangsgrad konsekvent Kanske även dagligen Men kom ihåg att Håll dina marknadsföringsmål i åtanke när som helst Engagemang betyder ingenting om det inte stimulerar din publik till action. Successful Facebook-marknadsförare mäter engagemang, men är inriktade på åtgärder Till exempel inköp, nyhetsbrevsannonser, nedladdningar eller helt enkelt besöka din webbplats eller landning Sida Tänk på att det har blivit väldigt enkelt att mäta omvandlingar till handlingar. Socialbakers analyserar och övervakar engagemang på Facebook-sidor. Social media moni Tävlingswebbplatsen, SocialBakers, beräknat de genomsnittliga engagemangspriserna som du ser nedan. De anpassar sig bra med min egen erfarenhet baserad på års Facebook-experiment. Om dessa siffror är sanna betyder det också att tumregeln 90-9-1 för sociala nätverk är Under attack Regeln som föreslår att 1 är din naturligt engagerade publik, 9 din sällan engagerade publik och 90 din obelagda publik. Kontrollera Facebook-engagemangsmatrisen nedan. Det första numret anger antalet liknande fans k tusen och genomsnittlig engagemangsgrad betyder procentuell andel av gemenskapsmedlemmar som antingen gillade eller kommenterade väggposter ANTAL FANS LIKES vs Genomsnittlig engagemangshastighet.50k 100k 0,19.100k 200k 0,16.200k 500k 0,13.500k 1 000k 0,11. Dessa medelvärden beräknades utifrån analyser från Mer än 500 000 aktiva Facebook-sidor borde ha betydande vikt Kom ihåg att dessa siffror förändras ständigt och de genomsnittliga engagemanget för Facebook verkar minska månad efter månad Detta är till stor del på grund av Facebook Edgerank. Nu kan det vara bra att kolla hur dina Facebook-sidor jämför med siffrorna ovan.

No comments:

Post a Comment